(ANKARA) ABB Başkanı Yavaş: “Keçiören'de bir okulun ikinci katı temizlenmişken yetkililer gelip ‘derhal temizlemeyi bırakın’ dediler”
(ANKARA) ABB Başkanı Yavaş: “Keçiören'de bir okulun ikinci katı temizlenmişken yetkililer gelip ‘derhal temizlemeyi bırakın’ dediler” ANKARA (İHA) - Ankara Büyükşehir Belediye(ABB) Başkanı Mansur Yavaş, “Keçiören'de bir okulun ikinci katı temizlenmişken yetkilileri gelip ‘derhal burayı bırakın’ dediler. İki katı temizlenmiş oldu. Bir katı pis haliyle kaldı” dedi. ABB Başkanı Mansur Yavaş, 27.Uluslararası Beypazarı Festivali nedeniyle ziyaret ettiği Beypazarı Belediyesi’nde basın toplantısı düzenledi. CHP’li belediye başkanlarının da yer aldığı toplantıda konuşan Yavaş, “ Amacımız Ankara'nın kültürünü bütün dünyaya tanıtmak. Çünkü Ankara'nın tüm ilçelerinde kendine has çok farklı kültürler var. Bunu öncelikle Ankara'ya sonra da dünyaya tanıtmak istiyoruz. Çünkü Ankara'da yaşayan altı milyon insan olarak Ankara'da yaşayan değerleri onlar bilmezse biz bunu dışarıya da anlatamayız. Bu nedenle bugün gördüğümüz kadarıyla yoğun bir katılım var. Hep birlikte geldik ve aynı zamanda bütün hemen hemen ilçelerimizde de kendi festivalleri var. Onlara da katılmak suretiyle onların kültürünü de yoğun bir şekilde bütün dünyaya tanıtmak istiyoruz.” ifadelerini kullandı. “Keçiören'de bir okulun ikinci katı temizlenmişken yetkilileri gelip ‘derhal temizlemeyi bırakın’ dediler 2019’dan bu yana Milli Eğitim Bakanlığı’ndan gelen okulları temizleme taleplerini yerine getirdiklerini ifade eden Yavaş, “Okul müdürlerinden bir açıklama gelmiyor ama mesela bugün Keçiören'de bir okulun ikinci katı temizlenmişken yetkilileri gelip ‘derhal burayı bırakın’ dediler. İki katı temizlenmiş oldu. Bir katı pis haliyle kaldı. Herhalde okul müdürü kendisi temizleyecek. Yani onu kim aradı kim müdahale etti bilmiyorum. Zaman zaman bu talepler yüklü miktarda olduğu zaman İl Milli Eğitim üzerinden bize talep gelsin diyoruz ama hiçbir zaman talep gelmiyor ama bu arada okul müdürleri ve veliler yoğun bir şekilde oradaki fiziki şartlardan şikayet edip bir an evvel buraları tamir etmemizi istiyorlar” diye konuştu. “Şu ana kadar biz 48 okulda temizlik yaptık” 925 okuldan temizlik talebi geldiği belirten Yavaş, “Bazılarına verdik, bu hafta sonuna kadar da geri kalanı tamamını vereceğiz. Ama onlara da yani 720 civarında okul var. Onlar da telefon açar, ‘biz istemiyoruz’ derse sorumluluk kendilerine ait veya kendileri de temin edebilir. Dolayısıyla ‘temizlik’ isteyen, ‘okulu temizleyin’ diyen talep 271 tane, bugüne itibariyle. Fakat bunlardan dün 106 taneydi. Bugün 113 tanesi ‘biz istemiyoruz’ dediler. Herhalde kendileri temizleyecek. Başka yorum yapmak istemiyorum. Çünkü hiçbir okul müdürü herhalde o çocukların kirli bir okula gelmesini istemez. Bize yaptırmadıklarına göre şu anda orada temizlik yapıyor olmaları gerekir. Şu ana kadar biz 48 okulda temizlik yaptık. 22 tanesi cumartesi bugün de 26 okul tamamlanmış olacak. Sonuçta 48 okulda 30 bin tane küçük çocuk tertemiz, temizlenmiş okullara gidecek. Daha doğrusu diğerlerinin başına diyorum. Eğer Milli Eğitim bunları kendisi temizleyebiliyorsa temizlesin. Biran evvel yapsın. Biz de görevimizin başına dönelim. Buradaki engellemeler gerçekten insanı hayrete düşürüyor. Biz de kamu kuruluşuyuz, Milli Eğitim Bakanlığı da kamu kuruluşu. Elbette ki her zaman birbirimize destek alacağız” dedi.